Abonneren  Inloggen

Winnubst introduceert duurzaamheidsrapport “Van Print tot Impact”

29 juli 2024

Winnubst Grafische Afwerking presenteert met trots hun eerste MVO-rapport 'Van Print tot Impact'. Het familiebedrijf heeft de ambitie om de duurzaamste producent van displays en verpakkingen in Nederland te worden. We voelen ons sterk verbonden met deze missie en zijn vastbesloten om bij te dragen aan een betere wereld voor toekomstige generaties’, aldus Tom Winnubst, derde generatie in het bedrijf.

Winnubst Grafische Afwerking maakt Point of Sale (POS) materiaal, zoals displays, verpakkingen, PR-boxen en instore communicatie. Het MVO-rapport biedt een gedetailleerd overzicht van Winnubst's inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusief doelen, plannen en behaalde mijlpalen zoals CO2-neutrale productie, het gebruik van 100% groene stroom en 40 jaar betrokkenheid bij sociale initiatieven.

B Corp-certificering

De volgende grote stap in hun duurzaamheidsmissie is het behalen van de B Corp-certificering. B Corp staat bekend als een wereldwijde erkenning voor bedrijven die voldoen aan de hoogste normen van sociale duurzaamheid en milieuprestaties. Het streven van Winnubst Grafische Afwerking is om deze certificering nog vóór het einde van het jaar te behalen, waarmee het bedrijf zich aansluit bij een gemeenschap van bijna 9.000 toonaangevende duurzame bedrijven zoals Tony's Chocolonely, Ben & Jerry's en Dopper.

Bomen planten

‘Ons MVO-rapport “Van Print tot Impact” weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid’, voegt Tom Winnubst toe. Om de lancering van het MVO-rapport te vieren, heeft Winnubst een bijzondere actie bedacht. Voor elke reactie op hun LinkedIn-post hierover waarin het woord "Boom" voorkomt, plant het bedrijf een boom. Het doel is om minimaal 100 bomen te planten, als symbool van hun inzet voor het milieu en hun ambitie om een verschil te maken.

Meer informatie over het MVO-rapport “Van Print tot Impact” vind je op de website van Winnubst. Daar is ook het volledige rapport te lezen.


Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief