Marjolein Denekamp nieuwe CEO Roularta Media Nederland
Marjolein Denekamp (1983) wordt de nieuwe CEO van Roularta Media Nederland, uitgever van EW (voorheen Elsevier) en mindstyle en special interest magazines als Happinez, Flow, Plus en Truckstar.
Marjolein Denekamp, die ook deel gaat uitmaken van het management van het Belgische moederbedrijf Roularta Media Group (RMG), volgt Erwin van Luit op die eerder dit jaar vertrok. Ze start begin januari as. en gaat zich bezighouden met de implementatie van de RMG-visie en -strategie in Nederland, die gericht is op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.
Denekamp is sinds 2018 werkzaam bij Hearst Magazines Netherlands, op dit moment als Chief Audience & Growth Officer. Eerder werkte ze bij verschillende digital agencies en bij uitgever Grüner+Jahr Nederland als Chief Digital Officer en Digital Strategist. Bij Hearst heeft ze zich altijd bezig gehouden met de digitale transformatie van de (print)business.
Topmerken en uitdagingen
‘Roularta Media Nederland bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities en kent – tegelijkertijd - de uitdagingen om recente acquisities (New Skool Media, WPG), de digitale transitie en cultuursamensmelting vorm te geven’, zegt Marjolein Denekamp. ‘Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van Roularta Media Group door te vertalen en verder uit te bouwen.’
Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group: ‘Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan alleen gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen in ons managementteam om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen.’
Foto: Yvette Kulkens Photography
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox? Ontvang de PRINTmatters nieuwsbrief